Surah2 Amalan Ibu Mengandung :)

Salam.

Pagi ni baby dalam perut berjogging ke hapa aku pun tak tahu lah. Atas bawah kiri kanan perut tu bergerak gerak hahaha. Makin aktif anak aku ni. Aku pun lapar makin menjadi jadi hahaha. (alasan je tuh) Pagi ni nak share sikit pasal surah surah amalan yg baik mengikut Islam untuk diamalkan bg ibu ibu yang mengandung. Sekarang dah masuk 3rd trimester, so memang sepatutnya aku makin galak mengaji. Nak khatam tak mampu, so mengajilah mana yang termampu. Sambil share ini pun ingatan untuk diri aku jugak.

!. Surah Al-fatihah (utk terang hati dan kuat ingatan)
2. Surah Maryam (utk memudahkan ibu bersalin dan utk anak yg sabar dan taat)
3. Surah Luqman (utk anak yg cerdik akal dan cerdik jiwa)
4. Surah Yusuf (utk anak yg cantik rupa paras dan cantik akhlaknya)
5. Surah Hujurat (utk dapatkan susu ibu yg banyak dan utk anak bersifat berhati-hati)
6. Surah Yaasin (utk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dgn godaan maksiat)
7. Surah At-taubah (utk membersih jiwa dan tidak terlibat dalam maksiat)
8. Surah An-nahl (utk melahirkan anak yg berdisiplin)









InsyaAllah sama2 lah yg mengandung atau yg tak mengandung pun apa salahnya amalkan surah2 ni.

Salam.

No comments: