It's a BOY !!

Assalamualaikum..

Maybe ramai yg dah tahu aku pregnant. haha. Well, this is my second pregnancy. Masa pergnant first dulu, ingat itu dah cukup berat dah dugaan, setiap hari sakit sangat satu badan, muntah2 sampai warded, ingat lagi, sehari tu muntah sampai lebih 20x sampai pengsan kat bilik air huhu my husband was like, " ok lepas ni awak tak payah pregnant lagi ye" sambil mintak maaf berkali2 huhu sayu laaa tgk bini separuh mati hohoho sape laa tak sayang bini kan hehe tapi sekarang pregnant lagi pulak bahahaha. Acaner tu? haha. Yelah, satu je aku tak boleh nak jawab bila orang tanya mcm mana sakitnya bersalin tu. Sebab aku bersalin tak sakit. Bersyukur sangat2. Siap boleh tidur dua jam lagi dlm bilik bersalin tu. Bangun tidur je eeh, nurse, boleh tak bersalin sekarang? Nurse cek and cakap boleh, then meneran and terus keluar lah baby tu. Tapi bab menjahit tu jelah yg ngeri sikit hahaha. Maybe sebab 9bulan pregnant tu dah sakit bukan main, so bersalin tu rasa mcm kena cubit je hehe

This time around, pregnant second time,lagi lahhh muntah2 sampai sekarang still ongoing lagi, cumanya xdelah sampai warded. Dalam sehari tu normal la muntah dalam 4-5x. Makan lah apa pun, muntah jugak. Kali ni even though segalanya lebih sakit, tapi maybe sebab malas nak mengadu kat doc, so bila doc tanya ada problem ke tak, aku just jawab muntah2 biasa je. Sengal2 biasa je. Aceceh, bajet tough la kann hahaha. Hopefully this time dapat baby girl, tapi bila dah scan, it's a boy! ANOTHER BOY. hahaha adehhhh. Xpelah, asalkan bersalin nanti tak sakit jugak haha. Masa mengandung ni punyalah sakit satu badan sampai nak pegi keje hari2 pun suami hantar, nak drive sndiri rasa nak tercabut urat sendi. Moralnya di sini, carilah suami yg baik hati dan berkualiti tinggi hehe. My hubs memang buat semua chores kat rumah, yg mandikan basuh berak anak semua. So aku buat apa ye. Oh ye, berehat. Aku ke yg tak berkualiti? hahaha memang suami aku cakap dia nak aku jaga badan je, kerja2 rumah tu kalau nak buat, buat. Kalau tak nak, dia tak kisah, dia tak marah pun, biar semua dia uruskan. So takkan lah aku nak ingkar kan :p Suami selalu cakap, setakat dia penat buat kerja2 rumah tu takkan dapat lawan penat dan sakit aku masa aku mengandung dan bersalin. (padahal aku bsalin tak sakit kikiki ) Itu adalah statement yg sangat valid dan masuk di akal. So memang aku akan berehat selama-lamanyaaaaaa :p



ni masa Zarif umur sebulan. papa kau kurusssssssssss hahaha



zarif sooo tiny..sekarang dah besar tinggi kemainn



my only picture after giving birth. muka masa tgh berpantang haha



nanti muka adik pun mcm ni jugak la kot. even though muka kami laki bini xde iras kpop langsung, tapi muka anak sume cakap iras2 korea hahaha pon bolehhhh

ok, tiba2 tak sabar nak bersalin hahaha
bye
Assalamualaikum :)



No comments: