Don't beat around the bush

Assalamualaikum w.b.t

Di pagi Isnin yg mulia ni aku nak cakap sikit pasal perangai manusia. Kau manusia, aku pun manusia. Perangai maybe sama, maybe lain lain. Itu xde hal. Kalau sama je dah macam Lego lah pulak ehehehe. Sekarang ni nak btau ada certain types of characteristics of people that I cannot tahan. Kira paling menyampah x boleh nak deal lah dgn org macam ni. So what are the characteristics?

# liar
# someone who loves to beat around the bush
# lazy person
# person who loves to ask really stupid questions





4 jenis kat atas tu memang aku x boleh tahan. Why?  sebab selalunya perangai 4 tu berantai dalam satu badan yg sama. Jarang aku nampak orang yg suka menipu ni rajin. Rajin menipu je lah keje dia. Rajin belajar, rajin bekerja, memang x lahh. I am allergic to crap, and I am the kind of person who says like it is what it is. Kalau aku marah, kau akan tau yg aku marahkan kau. Spesifik. Memang aku cakap depan muka ko yg aku sekarang tgh marah kat kau. Kalau aku tgh gumbira, memang aku cakap aku gumbira. Aku jenis cakap. Maybe my job as a lecturer has influenced my characteristics. And maybe that's why some people call me as bold or frank. I am. Pattern org yg aku x tahan tu pun selalunya memang takkan tahan dgn orang yg mcm aku. So kiranya our feelings are mutual. We don't like each other. hahaha. Malangnya hari2 terjumpa orang yg sebegitu. haihh. 

Kadang kadang orang yg tak kenal aku akan cakap aku ni sombong sebab muka macam sombong. Tapi orang yg cakap aku sombong tu pun x pernah pun tegur aku. Aku memang jarang tegur orang dulu, sebab aku rabun. Bila rabun, memang self confidence to macam low sikit. Kau kalau duduk sebatu jauhnya pastu expect aku nak tegur kau memang x laaa. Pastu cakap aku sombong. Homaigodd. Perangai tahpape. Macam dah takde keje lain dok komen aku ni sombong bagai. Kesian.

Tapi jgn risau, aku ni hati lembut je. wakakaka. Pemaaf la jugak. Cuma jgn cuba2 utk tipu aku laa. And don't beat around the bush. It's tiring to entertain this kind of people. ok ? mari sama2 bekerja keras di hari Isnin yg mulia ni. Salam.

2 comments:

Anonymous said...

biar org buat kita dik,sabar hasil nikmat. moga hari hari noly terus diberkati allah kan. amin

Unknown said...

thank u kak:) semoga hari hari akak pun sentiasa diberkati Allah jgk:) akak pandai buat lasagna kan?bile2 boleh la noly merasa hihihi :p