Kepentingan GARAM BULUH untuk badan manusia

Salam. 
Bertemu kembali. Aceceh :p

OK, sebelum ni dah cerita pasal cara nak hasilkan garam buluh, so now nak btau kenapa kita perlu ambil garam buluh ni sebagai makanan rutin kita. 

Pernah dengar tentang alkali? Kita sebelum lahir lagi dah berada dalam keadaan beralkali. Buktinya, bayi yg masih dalam kandungan ibu dikelilingi oleh air ketuban yg bersifat alkali. Menurut saintis, utk kekalkan kesihatan pada tahap terbaik, badan kita perlu berada dalam keadaan beralkali lemah iaitu pH 7.4. 

Nilai pH darah manusia yg normal ialah 7.35-7.45. Kalau kurang daripada tu, maksudnya badan kita berada dalam keadaan berasid. Kalau kurang dari 7, itulah sebabnya kita sgt mudah dihinggapi penyakit. Jika nilai pH menurun kepada 6.9, risiko seseorang mendapat penyakit akan meningkat dan sel-sel kanser akan menjadi lebih aktif, seterusnya sel-sel kanser yg aktif ini akan merebak ke seluruh badan. 

Even though perut kita selalu berada dalam keadaan berasid, organ penting yg lain terutamanya otak, usus dan jantung perlu berada dalam keadaan beralkali utk berfungsi secara optimum.

Oleh itu, garam buluh yg ersifat alkali kuat (pH 10.5-11) adalah sgt sesuai dijadikan makanan harian utk kekalkan kesihatan kita. Ianya anti oksida dan menghapuskan radikal bebas serta bakteria secara berkesan. Ianya juga dipanggil 'garam sihat' yg boleh menjadi penawar dan perisa.



banyak sgt kelebihan garam buluh ni, mencegah lebih baik dari mengubati




garam buluh dari Korea


pengiktirafan global dari seluruh dunia

Hopefully semua dah jelas kenapa Noly selalu beritahu pasal garam buluh ni, sebab noly sndiri dah merasa kebaikannya. So Noly nak semua orang berpeluang merasa kelebihan yg ada pada garam buluh ni, dan berpeluang utk hidup dgn lebih sihat :)

Ini adalah antara produk berasaskan garam buluh:

ini adalah antara yg boleh dijadikan makanan dan minuman harian :)


ini pulak produk kecantikan : marine essence body wash, shampoo, and toothpaste :)

untuk sebarang pertanyaan boleh pm noly ye
sms / whatsapp : 017-6276532



No comments: