Amalan Murah Rezeki

Assalamualaikum.

Pagi ni jerebu dah berkurang, alhamdulillah. Means aku pun dah boleh bernafas macam biasa (kalau x mmg aku tahan nafas setiap kali keluar kereta saaampailaah aku masuk dalam rumah) aku pun xtau apa point aku buat mcm tu. Even when I am wearing mask.Tu jelah tindakan bersungguh sungguh aku untuk elak dari terhidu asap jerebu yg xbest ni. So pagi ni buat post utk muhasabah diri sendiri, buat ke tidak amalan2 yg membolehkan rezeki murah dan barakah. Sama2 kita check ye:)


  1. Beribadah
  2. Banyakkan istighfar
  3. Tinggalkan perbuatan yang berdosa
  4. Sentiasa ingat Allah
  5. Berbakti dan mendoakan ibu bapa
  6. Berbuat baik dan menolong orang yg lemah
  7. Tunaikan hajat orang lain
  8. Banyak berselawat
  9. Buat kebajikan
  10. Mulakan aktiviti harian selepas solat subuh
  11. Menjalin silaturrahim
  12. Sentiasa dalam keadaan berwudhu'
  13. Bersedekah
  14. Solat tahajud
  15. Solat Dhuha
  16. Bersyukur kepada Allah
  17. Berzikir 
  18. Banyak membaca al-Quran
  19. Berikhtiar sehabis baik
  20. Berdoa dan bertawakkal





No comments: